algemene ruimte

Woon je in een wooncomplex of appartementencomplex? Dan deel je de entree met andere bewoners. Deze gedeelde ruimte, inclusief het trappenhuis, de lift, de (bergings)gangen en de galerij, noemen we gemeenschappelijke of algemene ruimten. Samen met de andere bewoners ben je verantwoordelijk voor het schoon en netjes houden van deze ruimten. 
 
Schoonmaak en servicekosten 
Vaak zorgt een schoonmaakbedrijf voor het schoonmaken. De kosten hiervoor zitten in de servicekosten die je bij je huur betaalt. Is er nog geen schoonmaak geregeld? Neem dan contact met ons op via info@dudokwonen.nl om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Houd de ruimten schoon en leeg 
Het is belangrijk dat de algemene ruimten schoon, netjes en leeg blijven. Zorg dat er altijd genoeg ruimte is om te lopen en dat (nood)uitgangen niet geblokkeerd worden. Zet geen spullen neer, parkeer je fiets niet in de gang en gooi geen rommel neer. Ook mag je zonder toestemming niets aan de muren hangen of planten neerzetten. Wil je de ruimte gezelliger maken? Neem dan contact op met de bewonerscommissie om samen de mogelijkheden te bespreken.

Toezicht en handhaving 
Onze complexbeheerders houden regelmatig toezicht op de algemene ruimten. Zetten bewoners spullen of rommel neer zonder toestemming? Dan spreken we hen hierop aan. Houden ze zich niet aan de afspraken dan kan dit leiden tot boetes, kosten voor het weghalen (en opslag) van spullen of zelfs juridische stappen.

Zie je dat je buren de algemene ruimten vervuilen? Spreek hen erop aan of meld het bij onze complexbeheerder. Zo houden we samen de woonomgeving prettig en veilig. 

Woonafspraken