sleutels, sloten en naamplaatjes

Sleutels en sloten
Kun je nog wel in de woning komen, maar wil je extra sleutels bijbestellen? Je kunt een sleutel laten bijmaken bij een sleutelspecialist bij jou in de buurt.

Gaat het om een (magneet)sleutel van een portiek of gemeenschappelijke ruimte? Dan kan het zijn dat het een sleutel met een certificaat is. Je kan dan niet zelf een extra sleutel laten bijmaken via een sleutelspecialist. Neem dan contact met ons op via info@dudokwonen.nl. De kosten verschillen per sleutel en zijn voor eigen rekening. Onderaan hebben geven we antwoord op de veelgestelde vragen. Met deze informatie hopen we je te helpen in vervelende situaties!

Naamplaatje
Iedere nieuwe huurder ontvangt een naamplaatje bij de voordeur. Bezoekers kunnen je dan gemakkelijk vinden. Wil je een nieuw naamplaatje? Hieronder vind je ook de veelgestelde vragen over naamplaatjes.

Veel gevraagd over sleutels, sloten en naamplaatjes

Ik heb mijzelf buitengesloten. Wat nu?

Algemeen

Het kan iedereen overkomen: je zet het vuilnis buiten en ineens slaat de voordeur dicht. Sta je daar, zonder sleutel. Super vervelend! Gelukkig ben je niet de enige die dit weleens meemaakt. We leggen uit wat je in zo’n situatie kunt doen.

Belangrijk: wij hebben geen reservesleutels van jouw huis, berging of postbus. Wanneer je jezelf buitensluit, kunnen wij de deur helaas niet voor je openen of je een nieuwe sleutel geven. Als je één van deze sleutels kwijt bent en geen reservesleutel meer hebt, dan ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Deze kosten zijn voor jouw eigen rekening. 

Wat moet ik doen?
Neem contact op met een erkend slotenmaker of sleutelspecialist. De kosten voor het openen van de deur zijn voor eigen rekening. Vraag van tevoren wat de kosten zijn om verrassingen te voorkomen. 

Voorkom buitensluiting
Geef een reservesleutel aan iemand die je vertrouwt en in de buurt woont. Zo kun je altijd snel weer binnen.

Wat moet ik doen als ik mijn sleutel(bos) kwijt of verloren ben?

Algemeen

Het kan iedereen overkomen: je raakt je sleutels kwijt of je hebt jezelf buitengesloten. Wij hebben geen reservesleutels van jouw huis, berging of postbus. We kunnen dus niet de deur voor je openen of jou een nieuwe sleutel geven. Zorg er daarom altijd voor dat je een reservesleutel bij iemand achterlaat die je vertrouwt. 

Heb je nieuwe sleutels nodig? Of moet je jouw slot vervangen? Dan moet je zelf actie ondernemen. Je kunt een nieuwe sleutel laten maken of het slot laten vervangen door een sleutelspecialist. De kosten hiervan zijn voor jouw rekening.

Heb je jouw sleutels in de liftschacht laten vallen?
Helaas kun je deze niet zelf ophalen. Gelukkig worden al onze liften standaard twee keer per jaar onderhouden. Wat kun je doen?

  • Neem contact op met de liftinstallateur. Het telefoonnummer staat zowel binnenin als buiten de lift. Let op: er wordt geen monteur gestuurd om speciaal je sleutels op te halen, omdat dit geen spoedgeval is.
  • Vraag om een melding te maken. Je kunt de liftinstallateur vragen om een melding door te geven aan de monteur. Tijdens de volgende onderhoudsbeurt zal de monteur proberen je sleutels uit de liftschacht te halen. Vraag meteen naar de geplande datum van deze onderhoudsbeurt.

Ik wil graag de sloten op mijn deuren aanpassen. Mag dat?

Algemeen

Op je eigen voordeur en achterdeur mag je zelf nieuwe sloten plaatsen. Je hebt hiervoor geen toestemming nodig. Je kunt dit door een aannemer of sleutelmaker laten doen. De kosten hangen af van het type slot en zijn voor je eigen rekening.

Wanneer je gaat verhuizen, moet je de sleutels van deze nieuwe sloten aan ons geven. Sloten van algemene deuren worden niet aangepast. Wanneer deze niet goed werken kun je een reparatieverzoek online doorgeven.

Er is bij mij ingebroken en mijn sleutels zijn gestolen. Wat nu?

Algemeen

Ben je slachtoffer van een inbraak en zijn je sleutels gestolen? Wij vervangen de cilinder(s) van je slot(en) als deze geforceerd zijn. Hiervoor hebben we wel een kopie van de politieaangifte nodig. 

  • Heb je geen aangifte gedaan? Dan zijn de kosten voor de reparatie voor eigen rekening.
  • Is het slot niet geforceerd, maar wil je deze toch voor de zekerheid vervangen? Dit kun je zelf regelen via een sleutelspecialist. Mogelijk kun je de kosten verhalen op je inboedelverzekering. 

Iemand heeft mijn slot kapot gemaakt. Wat moet ik doen?

Algemeen

Heeft iemand lijm in je slot gespoten? Dit valt onder vandalisme. Als het nodig is, vervangen wij de cilinder(s). Ook hier geldt dat je aangifte moet doen en dat we een kopie van de politieaangifte nodig hebben.

  • Heb je geen aangifte gedaan? Dan zijn de kosten voor de reparatie voor eigen rekening.
  • Is het slot niet geforceerd, maar wil je deze toch voor de zekerheid vervangen? Dit kun je zelf regelen via een sleutelspecialist. Mogelijk kun je de kosten verhalen op je inboedelverzekering. 

Ik wil graag een nieuw naamplaatje bestellen. Kan dat?

Algemeen

Het vervangen van een naamplaatje dat tekstueel aangepast moet worden, is voor eigen rekening. De kosten hiervoor bedragen: € 8,00. Je kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer: NL 64 BNGH 0285134582 onder vermelding van 'naamplaatje' en jouw adres. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, plaatsen wij een bestelling bij de leverancier. Je kunt hier de aanvraag voor een nieuw naamplaatje doen. 

Hoelang duurt het voordat het naamplaatje wordt geplaatst?

Algemeen

Wij plaatsen ongeveer eens per twee weken een bestelling bij onze leverancier. Hierna is de levertijd gemiddeld drie weken. Wij streven ernaar het naamplaatje na de aflevering zo snel mogelijk bij jouw adres te bevestigen.