Geschillenadviescommissie

Een klacht gaat over handelingen of het nalaten van handelingen van medewerkers van Dudok Wonen of van bedrijven die voor Dudok Wonen werken. Er is sprake van een klacht als:

  • wij niet reageren op je herhaalde verzoeken om een klacht op te lossen;
  • wij niet al het redelijke doen om je probleem op te lossen;
  • je je onheus behandeld voelt.

Heb je een dergelijke klacht? Neem dan in ieder geval contact op met een van onze medewerkers. Zij zullen hun uiterste best doen om je zo goed mogelijk te helpen om tot een oplossing te komen. Mocht je dit onvoldoende vinden, dan kun je een brief schrijven over je klacht aan de betrokken manager. Dat is de leidinggevende van de medewerker. Je kunt hier online je klacht doorgeven. Vermeld in het onderwerp: "klacht manager + de betreffende afdeling". De manager zal je zo spoedig mogelijk een reactie sturen. Als je het niet eens bent met de reactie van de manager, kun je je geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillenadviescommissie van Dudok Wonen.

De Geschillenadviescommissie kan je zaak pas in behandeling nemen als:

  • je een brief van een manager van Dudok Wonen kunt overhandigen of er meer dan vier weken zijn verstreken zonder dat de manager een schriftelijke reactie heeft gegeven op je brief;
  • je het formulier 'Aanmelding geschil' hebt ingevuld. Dit formulier vind je in het 'Reglement Geschillenadviescommissie'.

Deze stukken mail je naar gac@dudokwonen.nl of per post opsturen naar de geschillenadviescommissie:

Geschillenadviescommissie Dudok Wonen
Postbus 2411
1200 CK Hilversum

Veel gevraagd over Geschillenadviescommissie

Ik wil een klacht indienen. Hoe doe ik dat?

Algemeen

In eerste instantie zien wij niet alles als een klacht. Als er iets in jouw woning stuk is, noemen wij dat een reparatieverzoek. Je kunt jouw reparatieverzoek online doorgeven. Vaak kan het probleem dan snel technisch worden opgelost. Maar als je na jouw melding bijvoorbeeld niets hoort, dan is dat wel een klacht. Een vraag of klacht die niet goed wordt opgelost, kan een geschil worden. Natuurlijk doen we er alles aan om het niet zover te laten komen!

Ontevreden over een medewerker van Dudok Wonen 

Een klacht gaat over handelingen of het nalaten van handelingen van medewerkers van Dudok Wonen of van bedrijven die voor Dudok Wonen werken. Er is sprake van een klacht als:

  • Wij niet reageren op uw herhaalde verzoeken om een klacht op te lossen;
  • Wij niet al het redelijke doen om het probleem op te lossen;
  • Je je onjuist behandeld voelt.

Heb je een dergelijke klacht? Neem je dan in ieder geval contact op met een van onze medewerkers. Zij zullen hun uiterste best doen om zo goed mogelijk te helpen en tot een oplossing te komen. Mocht je dit onvoldoende vinden, dan kunt je een brief schrijven over jouw klacht aan de betrokken manager. Dat is de leidinggevende van de medewerker. je kunt hier online jouw klacht doorgeven. De manager zal je zo spoedig mogelijk een reactie sturen. Als je het niet eens bent met de reactie van de manager kun je jouw geschil indienen bij de onafhankelijke Geschillenadviescommissie van Dudok Wonen. Op deze pagina lees je hier meer over. 

Ik ben het niet eens met het advies van de Geschillenadviescommissie. Wat nu?

Algemeen

Als je het niet eens bent met het advies van de geschillenadviescommissie (GAC) kun je terecht bij de Kantonrechter. Wij adviseren in dat geval contact op te nemen met een advocaat.

Wie zit in de Geschillenadviescommissie?

Algemeen

De Geschillenadviescommissie is onafhankelijk en bestaat uit drie leden die benoemd en ontslagen worden door de directie van Dudok Wonen. Eén lid wordt voorgedragen door de huurdersorganisatie, waarvan slechts gemotiveerd zal worden afgeweken, één lid wordt voorgedragen door de directie (dit lid fungeert als secretaris van de commissie) en bovengenoemde leden dragen gezamenlijk een derde lid voor dat fungeert als voorzitter van de commissie.

Meer over de rol en werking van de Geschillenadviescommissie lees je in de brochure .

Hoe gaat de Geschillenadviescommissie met mijn klacht om?

Algemeen

De Geschillenadviescommissie (GAC) behandelt je zaak aan de hand van het reglement. Als je het formulier met de bijlagen naar de Geschillenadviescommissie stuurt, neemt zij de volgende stappen:

  • Binnen drie weken krijg je een ontvangstbevestiging.
  • De secretaris bekijkt of je geschil in behandeling wordt genomen. Niet alle klachten kunnen in behandeling worden genomen.
  • Indien de commissie de zaak in behandeling neemt, word je uitgenodigd om een nadere toelichting te geven. Tijdens deze hoorzitting kunnen zowel jij als Dudok Wonen een toelichting geven op de informatie die is ontvangen.
  • Binnen drie weken na de hoorzitting wordt het advies van de commissie aan jou en de directie van Dudok Wonen gestuurd.
  • Binnen vier weken na de ontvangst van het advies spreekt de directie zich uit en verstuurt haar beslissing naar jou en de Geschillenadviescommissie. Mocht de directie willen afwijken van het advies van de commissie, dan kan zij dat alleen gemotiveerd doen.