sleutels, sloten en naamplaatjes

Sleutels en sloten
Kun je nog wel in de woning komen, maar wil je extra sleutels bijbestellen? Je kunt een sleutel laten bijmaken bij een sleutelspecialist bij jou in de buurt.

Gaat het om een (magneet)sleutel van een portiek of gemeenschappelijke ruimte? Dan kan het zijn dat het een sleutel met een certificaat is. Je kan dan niet zelf een extra sleutel laten bijmaken via een sleutelspecialist. Neem dan contact met ons op via info@dudokwonen.nl. De kosten verschillen per sleutel. Deze kosten zijn voor jouw rekening.

Naamplaatje
Iedere nieuwe huurder ontvangt een naamplaatje bij de voordeur. Bezoekers kunnen je dan gemakkelijk vinden. Wil je een nieuw naamplaatje? Hieronder vind je de veelgestelde vragen over naamplaatjes, maar ook over sleutels en sloten.

Veel gevraagd over sleutels, sloten en naamplaatjes

Wat moet ik doen als ik mijn sleutel kwijt ben?

Algemeen

Ben je de sleutel van je eigen voordeur, schuur/berging of brievenbus kwijt? Dudok Wonen heeft deze sleutels helaas niet. Zorg er daarom altijd voor dat een reservesleutel bij iemand achterlaat die je vertrouwt. Als je één van deze sleutels kwijt bent en geen reservesleutel meer hebt, dan ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Deze kosten zijn voor jouw eigen rekening. 

Ik wil graag de sloten op mijn deuren aanpassen. Mag dat?

Algemeen

Op je eigen voordeur en achterdeur mag je zelf nieuwe sloten plaatsen. Je hebt hiervoor geen toestemming nodig. Je kunt dit door een aannemer of sleutelmaker laten doen. De kosten hangen af van het type slot en zijn voor je eigen rekening.

Wanneer je gaat verhuizen, moet je de sleutels van deze nieuwe sloten aan ons geven. Sloten van algemene deuren worden niet aangepast. Wanneer deze niet goed werken kun je een reparatieverzoek online doorgeven.

Ik wil graag een nieuw naamplaatje bestellen. Kan dat?

Algemeen

Het vervangen van een naamplaatje dat tekstueel aangepast moet worden, is voor eigen rekening. De kosten hiervoor bedragen: € 8,00. Je kunt het bedrag overmaken op rekeningnummer: NL 64 BNGH 0285134582 onder vermelding van 'naamplaatje' en jouw adres. Zodra wij de betaling hebben ontvangen, plaatsen wij een bestelling bij de leverancier. Je kunt hier de aanvraag voor een nieuw naamplaatje doen. 

Hoelang duurt het voordat het naamplaatje wordt geplaatst?

Algemeen

Wij plaatsen ongeveer eens per twee weken een bestelling bij onze leverancier. De levertijd is gemiddeld 10 werkdagen. Wij streven ernaar het naamplaatje na de aflevering zo snel mogelijk bij jouw adres te bevestigen.