huurachterstand

De huur dient op de eerste van de maand op onze rekening te staan. Lukt het je niet om de huur op tijd te betalen? Dan kun je een betalingregeling bij ons aanvragen. Je betaalt de huur dan in termijnen. Vraag naar de mogelijkheden bij één van onze incassomedewerkers.

Meer informatie over het regelen van uw betalingsproblemen vind je in de folder betalingsproblemen. Heb je hulp nodig met jouw financiën? Je kunt contact met ons opnemen via incasso@dudokwonen.nl of met de gemeente waarin je woont.

Veel gevraagd over huurachterstand

Ik heb een betalingsachterstand. Wat nu?

Algemeen

Heb of krijg je problemen met de huurbetaling? Neem dan snel contact met ons op. In overleg met de incassomedewerker bekijken we samen hoe we jouw betalingsachterstand kunt inlopen. Hoewel het niet prettig is om betalingsproblemen onder ogen te zien, is het belangrijk om het zo vroeg mogelijk bespreekbaar te maken. Door snel actie te ondernemen, voorkom je dat de betalingsachterstand hoog oploopt. Of dat dit uit handen wordt gegeven aan een deurwaarder. Hier zijn namelijk extra kosten aan verbonden.

Voor huurders met een inkomensdaling is er onder bepaalde omstandigheden huurverlaging mogelijk. Of wellicht kom je in aanmerking voor huurtoeslag, klik hier voor meer informatie. Daarnaast kunnen huurders met een laag inkomen en een hoge huurprijs de huur voor een jaar laten bevriezen. Meer informatie over huurbevriezing vind je hier.

Zijn er voorwaarden verbonden aan een betalingsregeling?

Algemeen

De voorwaarden van de betalingsregeling spreken we op maat af. Dat kan dus per situatie verschillen. Een betalingsregeling is niet in alle gevallen mogelijk.

Er zijn geen kosten verbonden aan het maken van een betalingsregeling met ons. Tenzij de zaak over jouw betalingsachterstand al is overgedragen aan een deurwaarder. Wanneer je een betalingsregeling met de deurwaarder hebt afsgesloten, zijn daar meestal wel kosten aan verbonden.

Ik heb een brief gekregen van een deurwaarder. Wat nu?

Algemeen

Wij proberen eerst met jou een afspraak te maken om de betalingsachterstand in te halen. Als dat niet lukt, dragen wij jouw zaak over aan een deurwaarder. Dat betekent dat vanaf het moment dat je de brief van de deurwaarder hebt ontvangen, jouw zaak niet meer via ons loopt. Voor vragen dien je dan contact met de deurwaarder op te nemen.