Hoe kan ik de huur betalen?
Algemeen
Bij het tekenen van de huurovereenkomst spreken we met je af hoe je de huur gaat betalen. Er zijn 5 mogelijkheden om de huur aan Dudok Wonen te betalen, namelijk:
- Machtiging tot automatische incasso
Je kunt ons toestemming geven om elke maand de huur van jouw rekening af te schrijven. Vraag hier jouw automatische incasso aan. Zolang er voldoende geld op de rekening staat, wordt de betaling vanzelf geregeld. - Per betaalmail
Je krijgt iedere maand een mail met een link waarmee je de huur kunt betalen. Let op phishing e-mails! - Met jouw bankpas op kantoor
Je kunt maandelijks met jouw bankpas bij ons op kantoor de huur betalen. Je ontvangt dan een ontvangstbewijs (ook wel kwitantie genoemd) van ons. - Via internetbankieren
Je kunt via jouw bank zelf elke maand geld overmaken. Let er dan wel op dat wij de huur op de eerste van de maand ontvangen moeten hebben. Vermeld in de omschrijving van de boeking jouw naam, adres en voor welke maand je de huurt betaalt.
Heb je bij jouw bank een periodieke overboeking ingesteld? Dus dat de huur elke maand op een vast tijdstip van jouw rekening wordt afgeschreven? Vergeet dan niet het bedrag van jouw huur aan te passen tijdens de jaarlijkse huurverhoging op 1 juli.
Hieronder vind je het bankrekeningnummer van Dudok Wonen en/of Goois Wonen B.V.
- Het rekeningnummer van Dudok Wonen is: NL64 BNGH 0285 1345 82 (ten name van Dudok Wonen in Hilversum).
- Het rekeningnummer van Goois Wonen is: NL83 RABO 0143 7183 20.
Let op: je kunt niet meer per acceptgirokaart of met contant geld betalen. - Betalen via jouw uitkering van de Sociale Dienst
Het is ook mogelijk dat je met de Sociale Dienst afspreekt dat zij de huur direct van jouw uitkering inhouden. Zij maken dan jouw huur aan ons over. Je regelt dit zelf via jouw contactpersoon bij de Sociale Dienst.