electra

Electra is een van de nutsvoorzieningen die in een woning zit. U kiest zelf de energieleverancier voor electiciteit.

Heeft u problemen met een electrisch apparaat? Mogelijk kunt u uw probleem zelf oplossen, kijk hieronder of uw probleem ertussen staat.

Veel gevraagd over electra

Hoe kan ik testen of mijn rookmelder het nog goed doet?

Het is verstandig om zo nu en dan te testen of uw rookmelder het nog goed doet. U kunt op de testknop drukken van de rookmelder. Het alarm moet dan drie keer afgaan. Na het testen moet het rode lampje om de 45 seconden knipperen. Dit betekent dat de rookmelder het goed doet.

Hoe maak ik mijn rookmelder schoon?

Rookmelders zijn gevoelig voor stof. Het kan zijn dat een rookmelder een ongewenst alarm geeft doordat de rookmelder reageert op bijvoorbeeld stof in combinatie met een grote luchtcirculatie. Maak daarom de rookmelder minstens twee keer per jaar goed schoon met een stofzuiger en daarna met een vochtig doekje zonder zeep.

Ik heb geen stroom, wat moet ik doen?

U kunt eerst de stekkerproef uitvoeren:

  • Haal alle stekkers uit de stopcontacten van de desbetreffende groep halen;
  • Zet de schakelaar of stop in de meterkast om;
  • Doe één voor één de stekkers er weer in;
  • Waar de schakelaar / stop er weer uitvalt sluit u het aangesloten apparaat aan op een ander stopcontact. Wanneer de schakelaar/ stop er weer uit springt dan ligt het aan het apparaat. Zo niet, dan kan er een vakman gestuurd worden.

Let op: wanneer er een vakman komt en de oorzaak is wel een apparaat, dan worden de kosten aan u doorberekend. 

U kunt online een reparatieverzoek indienen.

Ook kunt u uw verzoek telefonisch doorgeven via (035) 646 16 00. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Wat kan ik doen voor een goede werking van de rookmelder?

Stof 1x per maand de melder af of zuig de melder schoon met de stofzuiger. Gebruik hiervoor het zachte borstelgedeelte van uw stofzuiger.

Gaat u verbouwen en komt er veel stof vrij? Dan raden wij u aan om de rookmelder af te schermen. Zo voorkomt u dat er stof in komt en onnodig af gaat.

Ik heb een probleem met mijn rookmelder. Wat kan ik doen?

Alle rookmelders zijn voorzien van een batterij. Deze dient u zelf te vervangen. Geeft uw rookmelder na het vervangen van de batterij nog problemen en heeft u een serviceabonnement? Dan kunt u uw reparatieverzoek online doorgeven. U kunt ons ook bellen via (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden.

Mijn sleutel is afgebroken in het slot. Wat zijn de kosten?

Gaat het om een sleutel die in het slot is afgebroken? De kosten zijn voor uw rekening. Het is dan ook aan te raden tijdig een melding te maken van een slot die lastig open en dicht gaat. Hierdoor voorkomt u extra kosten.