Welke gegevens moeten mijn ruilpartner en ik bij de aanvraag bij Dudok Wonen indienen?
Algemeen
Bij de aanvraag voor woningruil levert uw ruilpartner de volgende documenten in:
- Een BRP uittreksel (Basis Registratie Personen) niet ouder dan drie maanden. Hierop staat de woongeschiedenis en het aantal geregistreerde personen op het huidige adres. Dit document is verkrijgbaar via de gemeente.
- Een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de persoon of personen die het huurcontract ondertekenen.
- Verklaring van 'correct huurderschap' (verhuurdersverklaring) van uw huidige verhuurder.
- Inkomensverklaring van uw verzamelinkomen (op te vragen bij de Belastingdienst via telefoonnummer 0800-0543). U kunt ook uw definitieve aanslag inkomstenbelasting (en van uw partner) meenemen.
Let op:
A. Als uw huidige inkomen behoorlijk gedaald is ten opzichte van uw Inkomensverklaring en uw inkomen nu onder de inkomensgrens van 40.024,- is komen te liggen, dient u dit aan te kunnen tonen. Zie in de bijlage een overzicht van de inkomensstukken die u dan mee moet nemen.
B. Indien uw gegevens niet bekend zijn bij de Belastingdienst dan dient u ook de hoogte van uw inkomen aan te kunnen tonen. Zie in de folder een overzicht van de inkomensstukken die u dan mee moet nemen. - Een uitgebreide motivatie van beide ruilpartijen waarom de woningruil wordt aangevraagd (zie aanvraagformulier)
- Indien bij u van toepassing: eventuele zorgindicatie, bewijs van inschrijving onderwijsinstelling.