Reparatieverzoek

Als huurder van Dudok Wonen bent u zelf verantwoordelijk voor kleine reparaties aan uw huurwoning en de bijhorende kosten. Omdat wij het u graag makkelijker willen maken, bieden wij u de mogelijkheid om een serviceabonnement bij ons af te sluiten. Voor € 5,- per maand voeren wij kleine reparaties voor u uit. Klik hier voor meer informatie over het serviceabonnement.

Reparatieverzoek indienen

U kunt uw reparatieverzoek online doorgeven of u kunt dit mondeling, schriftelijk of telefonisch doen. Doet u het reparatieverzoek online (via 'Mijn Dudok Wonen') dan kunt u in veel gevallen zelf plannen op welke dag en op welk dagdeel onze aannemer langs komt om de reparatie uit te voeren.

Hier onder leest u met wie u voor welke reparatie het best contact kunt opnemen.

  • CV storing:
  • Rioolverstopping*:

    Teeuwissen (035) 525 23 19 (24 uur per dag).

    Let op: Mocht de verstopping zijn veroorzaakt door iets wat niet in het riool hoort (zoals bijvoorbeeld: olie, benzine, verfresten, chemicaliën, vet, lappen, wetties, speelgoed, touw,kattenbakkorrels, maandverband, etc.) dan zijn de kosten voor eigen rekening

  • Liftstoring: MO2: 0800 8600860 (N.B. Bewoners van aanleunwoningen en koopwoningen bellen het telefoonnummer dat bij de lift staat)
  • Geiserstoring huurgeiser: Gasservice 't Gooi (035) 6242242
  • Glasbreuk: Heeft u het glas niet met opzet gebroken en bent u lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas gratis voor u. U kunt dit hieronder doorgeven via de beslisboom. Bent u geen lid of u heeft opzettelijk het glas gebroken bijvoorbeeld bij buitensluiting? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de glasbreuk. U dient op eigen kosten een glaszetter in te schakelen.
  • Bij spoedreparaties belt u met (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden.

Schriftelijk kunt u uw reparatieverzoek sturen naar: 

Dudok Wonen
Afdeling Service & Reparatie
Postbus 1854
1200 BW Hilversum

Meer informatie kunt u vinden in de folder 'Alles over het onderhoud in mijn huurwoning'.

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Mijn kozijnen zijn verrot. Wat kan ik doen?

Via ons kunt u dit doorgeven. Wij nemen contact met u op voor inspectie. Indien het gaat om kozijnen binnen de woning dient u deze zelf te herstellen en onderhouden.

Waarom beslaat isolatieglas aan de buitenzijde?

Bij HR++ glas kan er condensvorming aan de buitenzijde ontstaan bij een lage buitentemperatuur en een hoge relatieve luchtvochtigheid. Het risico op condensvorming is het grootst in de ochtenduren tijdens het voorjaar en het najaar. De condens verdwijnt zodra de buitentemperatuur stijgt en de luchtvochtigheid afneemt.

Ik ruik een gaslucht. Wat moet ik doen?

Sluit onmiddellijk de gaskraan en open uw ramen. Neemt u daarna meteen contact met ons op via (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden.

Hoe voorkom ik een bevroren buitenkraan?

Een bevroren leiding kan openscheuren (springen) omdat bevroren water uitzet tijdens bevriezing. Zodra het water ontdooit leidt dit tot lekkage en waterschade. Wacht niet totdat het gaat vriezen, sluit de buitenkraan op tijd af.

  1. Draai de stopkraan (in huis) dicht
  2. Draai daarna het groene, blauwe of zwarte kraantje dat eronder zit (de aftapkraan) open. Er loopt nu wat water uit.
  3. Draai de buitenkraan helemaal open zodat de rest van het water er uit loopt.

Ik wil schade aan mijn woning door winterweer voorkomen. Wat kan ik doen?

Hieronder een aantal handige tips om bevriezing te voorkomen:

  • Strooi zout in een kunststof regenpijp en/of een kunststof balkonafvoer;
  • Tap en sluit waterkranen af in niet-verwarmde ruimtes;
  • Bent u gedurende een langere periode niet thuis? Laat de centrale verwarming op minimaal 10 graden Celsius staan en draai de radiatorkranen in alle ruimten een beetje open. Wordt er strenge vorst voorspeld laat dan de kraan in de keuken en badkamer een beetje druppelen hierdoor kan de waterleiding de drukopbouw kwijt.

.

Hoe kan ik een reparatie melden?

Via ons kunt u online uw reparatieverzoek doorgeven. Tevens kunt u voor de meeste reparatieverzoeken direct een afspraak inplannen met de . .

Ik woon in een eengezinswoning en heb een schoorsteen. Moet ik die ook vegen?

Heeft u in uw eengezinswoning een gemetselde schoorsteen en heeft u hierop een gaskachel of een houtkachel aangesloten? Dan moet u deze zelf elk jaar vegen.

Wat kan ik doen bij glasschade?

Heeft u een kapotte ruit? Dan is het belangrijk dat deze zo snel mogelijk gemaakt wordt. Bel ons daarom direct via (035) 646 16 00. Wij zorgen dat een glaszetter uw ruit komt maken.

Heeft u het raam niet met opzet gebroken en bent u lid van ons glasfonds? Dan vervangen wij het glas gratis voor u.

Bent u geen lid van het glasfonds of heeft u het glas opzettelijk gebroken bijvoorbeeld bij buitensluiting? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor de glasbreuk en moet u deze ook zelf betalen. U moet dan zelf een glaszetter bellen. 

Ik ben mijn pas / milieudruppel voor de ondergrondse vuilcontainer kwijt. Wat kan ik doen?

De GAD vraagt u om verlies/diefstal van uw milieudruppel altijd direct te melden bij de GAD via telefoonnummer: (035) 69 91 888 (kies optie 3). De GAD blokkeert dan de milieudruppel; die is dan niet meer te gebruiken. U kunt, tegen betaling van € 5,00 per milieudruppel, een nieuwe milieudruppel verkrijgen op het hoofdkantoor van de GAD (Hooftlaan 32, Bussum). Het kantoor is geopend tussen 08.00 uur en 16.15 uur. Meer informatie vindt u op de website van de GAD.

Moet ik in de winter mijn woning ventileren?

Ook als het buiten koud is, is ventileren belangrijk. In elke woningen zit veel ‘onzichtbaar’ vocht. Een gemiddeld huishouden produceert dagelijkse zo’n tien liter vocht. Dit komt door ademen, afwassen, koken, douchen, planten water geven, wassen en drogen. Door te ventileren ververst u de ‘gebruikte’ lucht. Tegelijk komt er droge frisse lucht en zuurstof naar binnen. Droge lucht verwarmen kost minder energie. Het loont dus om te ventileren.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Als u schade heeft veroorzaakt aan uw woning, neemt u dan meteen met ons op. Wij kunnen dan afspraken met u maken. De kosten voor het herstel van de schade zijn voor uw eigen rekening. Wij raden u aan om deze schade te melden bij uw inboedelverzekering.

Ik woon in de Egelantier (Egelantierstraat/Fuchsiastraat) en mijn salto/key doet het niet meer. Wat moet ik doen?

Het gaat hierbij om de onevennummers.

Storingen

Indien er in de toekomst een storing aan uw voordeur optreedt, dan kunt u rechtstreeks met de firma Lockwell contact opnemen. Zij zullen dan binnen 24 uur het probleem verhelpen. Lockwell is 24 uur per dag en 7 dagen in de week hiervoor bereikbaar op nummer  035 – 5313 750

Brief bewaren

Bewaar deze brief goed in uw administratie zodat u dit nummer altijd bij de hand heeft bij een storing aan uw deur.

 Vragen

Heeft u nog vragen dan kunt u contact opnemen met technisch adviseur, Bert Wessels. Deze is bereikbaar op telefoonnummer 035-646 16 00.

Ik woon in een complex met huurders en kopers. Aan wie moet ik mijn reparatieverzoek doorgeven?

Als u een reparatieverzoek heeft, kunt u dit gewoon doorgeven aan Dudok Wonen. Gaat uw reparatieverzoek over een gemeenschappelijk deel van het complex, bijvoorbeeld de verlichting in de hal of een defect aan de buitendeur, dan kunt u dit via de portal of telefonisch bij ons melden. Wij melden het verzoek vervolgens bij de Vereniging van Eigenaren. U kunt een reparatieverzoek op de volgende manieren indienen:

  • U kunt uw reparatieverzoek online doorgeven.
  • U kunt ons bellen op (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
  • Uiteraard kunt u ook persoonlijk langskomen.

Wie moet ik bellen bij een storing aan de ketel?

Bij een storing van de ketel belt u met Bonarius via telefoonnummer 088 115 13 13.

Door het winterweer heb ik schade aan mijn woning. Wat kan ik doen?

​Door streng winterweer kan er schade ontstaan aan uw woning. U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen. Dat kan op verschillende manieren:

Telefonisch: (035) 646 16 00, ook buiten kantoortijden
Online: reparatieverzoek online doorgeven
Schriftelijk: naar het volgende adres: Dudok Wonen, Afdeling Service & Reparaties, Postbus 1854, 1200 BW Hilversum
U kunt langskomen op ons kantoor: Larenseweg 32 in Hilversum
Zodra wij uw verzoek hebben ontvangen, streven we ernaar om binnen 24 uur te reageren.

N.B. Indien u de schade zelf had kunnen voorkomen komt Dudok Wonen niet langs om uw reparatieverzoek te herstellen. U dient deze dan zelf te herstellen.